dilluns, de desembre 11, 2006

CULTURA TRADICIONAL. I CATALANA!

Periòdicament des de el Grup de CIU de la Diputació de Barcelona m'envien documentació relacionada amb la nostra ciutat. La Diputació és un òrgan supramunicipal que es constitueix a partir dels resultats electorals a les eleccions municipals, és una institució actualment governada pel tripartit tradicional (PSC, ERC i IC-V). Com us comentava al principi, periòdicament hi rebo els acords que fan referència a la nostra ciutat i en la tramesa del mes de novembre hi ha una relació de "subvencions a entitats per a la promoció de la cultura popular i tradicional any 2006" de Rubí.

La Diputació ha concedit un total 9.050 euros a entitats de la nostra ciutat per a la "promoció de la cultura popular i tradicional", no vull entrar en un debat sobre quina és cultura popular i quina és tradicional, debat molt interessant i que vaig tenir el plaer de seguir durant un sopar amb representants d'entitats culturals de la nostra ciutat.

El que vull destacar és que d'aquests 9.050 euros només 600 van adjudicats a una entitat de cultura tradicional catalana, la resta a altres entitats que no difonen la cultura tradicional catalana (pròpia, autòctona...). No trobo malament que es dediquin 8.450 euros a altres manifestacions culturals dels pobles d'Espanya, el que m'indigna és que només 600 euros ni tan sols el 10% de la partida pressupostària vagi destinat a la "cultura popular i tradicional" catalana. Volem també 8.450 euros per les nostres manifestacions de "cultura popular i tradicional".

Són molts els que diuen que s'ha de superar el debat identitari, que estem davant de la Catalunya "posnacional", que la prioritat és la "Catalunya social". D'altres pensem que un poble i una nació mai poden abandonar el debat identitari, tot el contrari, és en l'afirmació de la nostra identitat i de les nostres manifestacions culturals com podem garantir la nostra personalitat com a poble en el marc d'un món cada cop més globalitzat.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Pot ser s'hauria de pensar més en els que treballem o intentem treballar més amb la cultura independentment d'on vingi, potser s'hauria de promocionar a tots i cada un dels que estem a casa nostra envoltats dels nostres escrits, de les nostres pintures en definitiva dels nostres escrits, jo em pregunto cuants d'aquets calers es destinaran a sopars i festes varies que quedaran en el tinter, que no es promocinaran, que no hi tindrem acces, quantes? em preocupa més aixó que no pas la cultura de qui sigui, de tota manera ja que tu no ho has dit, ho diré jo Es vergonyos el que ens ha tocat en el repartiment, potser, si l'any que ve toca més, jo ja no faré tantes faltes d'ortografia en la meva llengua, voldra dir que a part de voluntat hi ha més centres subvencionats, potser, l'any que ve realment la gent gran que tinc al meu voltat domini internet i no s'els hi doni 6 classes i despres sense seguiment, potser, si aixó es així i ens toca més, la meva filla podrà anar a veure les exposicions d'art que es fan a Rubi desde l'escola, potser, només potser. Cristina