dimecres, de març 28, 2007

GESTIÓ DE L'IMMA (III). TRANSPORT PÚBLIC.

El transport públic forma part de l'àmbit de gestió de CIU, inicialment dintre de l'IMMA amb la voluntat de que passi a ser gestionat des de l'àmbit de mobilitat. El sistema de transport públic a Rubí era un sistema deficient, tot i que va ser concessionat el novembre de 2003. El model que es va adjudicar tenia poca dotació econòmica, no presentava millores i consolidava un sistema que no s'adaptava als canvis de la ciutat i les noves àrees de creixement.

El procés de canvi ha estat llarg, han estat dos anys d'estudi de la xarxa i de les mancances de la mateixa. El transport públic no arribava a polígons industrials, urbanitzacions, a nous barris com Sant Jordi Parc o el sector Z de la ciutat, o no passava per l'Avda. Estatut, ni tenia en compte nous espais com els instituts o el futur 3r. CAP ni passava per la Plana del Castell entre d'altres llocs.

Després calia arribar a un acord amb el concessionari antic per fer una nova adjudicació i cancel·lar l'existent, que tenia una durada de quatre anys, és a dir, fins a gener de 2008 aproximadament. Finalment aprovar i adjudicar el nou concurs, redactar les bases, publicar-les, estudiar les ofertes i finalment adjudicar el servei.

Explico aquest procediment perquè moltes vegades no anem tan ràpids com voldríem, i aquest és un bon exemple del temps que hem necessitat per fer un nou sistema de transport públic amb més línies, més parades, més servei i més qualitat. En el proper comentari parlarem amb més detall de les millores que tindrem.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

gràcies pels nous busos! a veure quan notem els canvis... de moment, tot pitjor!

Xavier Reinaldos ha dit...

És normal que als principis dels canvis les coses no acabin de funcionar del tot bé, però estem segurs que la nova empresa té experiència suficient com per millorar i molt el servei, de moment anirem veient algunes millores en parades, manteniment i en regularitat del servei, la base és bona. Noves cotxeres, nous vehicles, noves línies.